Wybierz zakres tematów
- Aplikacje desktopowe. Wstęp do programowania w C# - Visual Studio. Przejdź do tematów
- Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy (wydawnictwo MiGra). Przejdź do tematów
Aplikacje desktopowe. Wstęp do programowania w C# - Visual Studio
Poniższe linki zawierają treści związane z kursem programowania w języku C# opartym na tworzeniu aplikacji desktopowych. Kolejne lekcje prowadzą od podstawowych pojęć i funkcji tego języka do metod zaawansowanych w programowaniu obiektowym.
Pierwsze lekcje pozwolą Ci poznać środowisko kompilatora Visual Studio, które jest darmowe w wersji Community
Instalacja i pierwsza aplikacja w Visual Studio

Zobacz
Obsługa klawisza

Zobacz
Prosty program- dodawanie dwóch liczb

Zobacz
Operatory arytmetyczne, logiczne i relacyjne w języku C#

Zobacz
Proste warunki logiczne

Zobacz
Złożone warunki logiczne

Zobacz
Opcje wyboru. Instrukcja warunkowa switch

Zobacz
Kontrolki RadioButton, CheckBox

Zobacz
Przesyłanie komunikatu zwrotnego

Zobacz
Reakcja na zawarte przyciski w oknie dialogowym w C#

Zobacz
Typy wartościowe w C#

Zobacz
Łańcuch formatujący ToString()

Zobacz
Kalkulator prosty. Łączenie ciągu znaków

Zobacz
Iteracje. Pętla for, do-while, while

Zobacz
Iteracje zagnieżdżone. Pętla w pętli

Zobacz
Przerwania w pętli

Zobacz
Pojęcie funkcji (metody) w C#

Zobacz
Przykład zastosowania funkcji- układu równań liniowych

Zobacz
Przechwytywanie zdarzeń klawiatury

Zobacz
Przechwytywanie zdarzeń myszy

Zobacz
Zabezpieczenia edycyjne

Zobacz
Rekurencja

Zobacz
Menu aplikacji. Kontrolka MenuStrip

Zobacz
Context menu na przykładzie menu myszki

Zobacz
Aplikacja wielookienkowa MDI

Zobacz
Komunikacja w aplikacji wielookienkowej

Zobacz
Graficzna reprezentacja funkcji menu

Zobacz
Okna dialogu zapisu i odczytu plików

Zobacz
Kontrolka Timer w aplikacji i zmienna losowa

Zobacz
Kolor i okno dialogowe koloru

Zobacz
Okno dialogowe czcionek- FontDialog

Zobacz
Pasek postępu- ProgressBar

Zobacz
Pozycja znaku w łańcuchu znaków. Visual Studio C#

Zobacz
Format czasu. Zegar cyfrowy Visual Studio C#

Zobacz
Zegar analogowy. Podstawowe funkcje graficzne.

Zobacz
Tablice jednowymiarowe w języku C#. Część 1

Zobacz
Jednowymiarowe tablice statyczne. Część 2

Zobacz
Statyczna tablica wielowymiarowa. C# Visual Studio

Zobacz
Tablice i klasa Array. Visual Studio C#

Zobacz
Struktury i listy w Visual Studio C#. Część 1

Zobacz
Operacje na liście w Visual Studio C#. Część 2

Zobacz
Algorytmy maturalne

Zobacz
Reprezentacja liczb całkowitych w dowolnym systemie pozycyjnym

Zobacz
Zamiana z systemu dziesiętnego na dowolny

Zobacz
Algorytm badania pierwszości liczb

Zobacz
Czy liczba jest liczbą doskonałą?

Zobacz
Rozkład liczby na czynniki pierwsze

Zobacz
Największy wspólny dzielnik (NWD) algorytm Euklidesa

Zobacz
Ciąg Fibonacciego. Rozwiązanie iteracyjne i rekurencyjne

Zobacz
Algorytm wydawania reszty (metoda zachłanna)

Zobacz
Jednoczesne znajdowanie max i min w zbiorze

Zobacz
Sortowanie bąbelkowe

Zobacz
Sortowanie przez wybór (selekcję)

Zobacz
Sortowanie przez wstawianie liniowe

Zobacz
Sortowanie przez scalanie

Zobacz
Algorytm szybkiego sortowania (Quick sort)

Zobacz
Algorytm sortowania kubełkowego

Zobacz
Algorytm pierwiastkowania (algorytm Newtona- Raphsona)

Zobacz
Obliczanie wartości wielomianu- schemat Hornera

Zobacz
Algorytm szybkiego potęgowania

Zobacz
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji metodą połowienia przedziałów

Zobacz
Obliczanie pola obszarów zamkniętych- algorytm całkowania

Zobacz
Czy palindrom, czy anagram?

Zobacz
Porządkowanie alfanumeryczne (porządkowanie leksykograficzne)

Zobacz
Algorytm wyszukiwania wzorca w tekście

Zobacz
Odwrotna notacja polska- ONP

Zobacz
Kody znaków o zmiennej długości- alfabet Morse'a

Zobacz
Algorytm- szyfr Cezara

Zobacz
Podstawy obiektowości. Własności metody get, set

Zobacz
Klasa w języku C#

Zobacz
Dziedziczenie klas

Zobacz
Polimorfizm metod wirtualnych

Zobacz
Biblioteki rozszerzeń aplikacji desktopowych

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry 2D. Część 1

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- tylny bufor grafiki. Część 2

Zobacz
Obiekty graficzne- mapa świata gry. Część 3

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- ruch obiektu graficznego. Część 4

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- animacja poklatkowa. Część 5

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- pocisk. Część 6

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- strzelanie. Część 7

Zobacz
Obiekty graficzne na przykładzie prostej gry- kolizje. Część 8

Zobacz
Przygotowanie kompilatora Visual Studio do konkursów z informatyki

Zobacz
Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy
Wydawnictwo MiGraZakres materiału omawiany na lekcjach informatyki w szkole średniej. Tematy bazują na podręcznikach wydawnictwa MiGra z cyklu: TERAZ BAJTY. Dany podręcznik można zakupić na stronie wydawnictwa (zamów podręcznik)
Code Blocks- błąd kompilacji

Zobacz
Komputer i urządzenia peryferyjne. Klasa 1

Zobacz
Systemy operacyjne i inne oprogramowanie. Klasa 1

Zobacz
Opracowanie dokumentów tekstowych o rozbudowanej strukturze. Klasa 1

Zobacz
Tworzenie konspektu dokumentu. Klasa 1

Zobacz
Dzielenie dokumentu tekstowego. Klasa 1

Zobacz
Praca w trybie recenzji. Tabulatory i ich rodzaje. Klasa 1

Zobacz
Konwersja tekstu na tabelę. Edytor równań. Klasa 1

Zobacz
Opracowywanie grafiki rastrowej. Klasa 1

Zobacz
Tworzenie obrazu w programie GIMP. Klasa 1

Zobacz
Wybrane narzędzia programu GIMP. Klasa 1

Zobacz
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych. Klasa 1

Zobacz
Dźwięk i film w prezentacji multimedialnej. Klasa 1

Zobacz
Wprowadzenie do programowania

Zobacz
Języki programowania. Klasa 1

Zobacz
Stosowanie zmiennych język c++. Klasa 1

Zobacz
Zapisywanie rozwiązania problemów. Klasa 1

Zobacz
Proste warunki logiczne. Klasa 1

Zobacz
Złożone warunki logiczne. Klasa 1

Zobacz
Algorytmy z warunkami zagnieżdżonymi. Klasa 1

Zobacz
Iteracja. Klasa 1

Zobacz
Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone. Klasa 1

Zobacz
Sieci komputerowe. Łączenie komputerów w sieć. Klasa 2

Zobacz
Bezpieczeństwo i ochrona danych w komputerach. Klasa 2

Zobacz
Formuły, funkcje i wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Klasa 2

Zobacz
Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2

Zobacz
Przedstawianie danych w postaci wykresu. Klasa 2

Zobacz
Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego. Klasa 2

Zobacz
Filtry, tabele i wykresy przestawne. Klasa 2

Zobacz
Opracowywanie grafiki wektorowej. Klasa 2

Zobacz
Edytor grafiki wektorowej- program Inkscape. Klasa 2

Zobacz
Iteracje. Pętla for C++. Klasa 2

Zobacz
Iteracje. Pętla while C++. Klasa 2

Zobacz
Pętla do wile C++. Klasa 2

Zobacz
Pojęcie funkcji w języku C++. Klasa 2

Zobacz
Funkcje bez parametrów. Klasa 2

Zobacz
Funkcja niezwracająca wartości. Klasa 2

Zobacz
Tablica jednowymiarowa. Klasa 2

Zobacz
Algorytm badania pierwszości liczb. Klasa 2

Zobacz
Obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 2

Zobacz
Sortowanie bąbelkowe. Klasa 2

Zobacz
Sortowanie przez wstawianie. Klasa 2

Zobacz
Jak zapisana jest strona www ? Klasa 2

Zobacz
Reprezentacja danych w komputerze. Klasa 3

Zobacz
Wybrane urządzenia cyfrowe. Klasa 3

Zobacz
Tworzenie baz danych. Klasa 3

Zobacz
Tworzenie formularzy w relacyjnej bazie danych. Klasa 3

Zobacz
Filtry i kwerendy bazy danych. Klasa 3

Zobacz
Korespondencja seryjna. Klasa 3

Zobacz
Projektowanie modeli 2D i 3D. Klasa 3

Zobacz
Projekt ogrodu. Klasa 3

Zobacz
Projekt własnego pokoju. Klasa 3

Zobacz
Praca z danymi tekstowymi. Typ char i string. Klasa 3

Zobacz
Wyszukiwanie wzorca w tekście. Klasa 3

Zobacz
Używanie danych tekstowych w języku C++. Klasa 3

Zobacz
Przetwarzanie tekstu- ćwiczenia utrwalające. Klasa 3

Zobacz
Szyfr Cezara. Klasa 3

Zobacz
Szyfrowanie przestawieniowe. Klasa 3

Zobacz
Wyszukiwanie metodą połowienia. Klasa 3

Zobacz
Algorytm zachłanny- wydawanie reszty. Klasa 3

Zobacz
Algorytm obliczania silni. Klasa 3

Zobacz
Rekurencyjne obliczanie wartości elementów ciągu Fibonacciego. Klasa 3

Zobacz
Algorytmy na liczbach. Klasa 3

Zobacz