Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)
Projekt ogrodu
proponowany czas: 2 lekcjeTworzenie projektu ogrodu
Tworzenie projektu ogrodu z wykorzystaniem widoku 2D oraz 3D rozpocznij od zaplanowania rozmiarów działki w widoku 2D. Posłuż się poleceniami z podręcznika. Patrz ćwiczenie 4 strona 91
![tworzenie projektu ogrodu](./g-migra/kl-3-b4-17.jpg)
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 3 wyd. MiGra)
Skorzystaj z opcji przełączania płaszczyzn widoku
![opcji przełączania płaszczyzn widoku](./g-migra/kl-3-b4-13.jpg)
W projekcie wykorzystaj zbiór dostępnych materiałów dołączonych do programu. Patrz opcja Materiały oraz ćwiczenie 6 str. 93 w podręczniku.
![zbiór dostępnych materiałów](./g-migra/kl-3-b4-18.jpg)
Na przykład projekt ewentualnego oczka wodnego lub basenu w tworzonym ogrodzie, uzyskasz przez wykorzystania cyrkla i narzędzia wypychania powierzchni
![projekt oczka wodnego](./g-migra/kl-3-b4-32.jpg)
Dodanie materiału na wyciągane ściany basenu wykonasz po uprzednim zaznaczeniu powierzchni, na których przewidujesz położyć teksturę tego materiału
![wyciągane ściany basenu](./g-migra/kl-3-b4-33.jpg)
Po zaznaczeniu powierzchni nałóż teksturę
![zaznaczeniu powierzchni nałóż teksturę](./g-migra/kl-3-b4-34.jpg)
Z menu Galeria 3D możesz wybrać wodę do basenu
![wybrać wodę do basenu](./g-migra/kl-3-b4-35.jpg)
Wybory ułatwia filtr szukania zasobów
![filtr szukania zasobów](./g-migra/kl-3-b4-36.jpg)
Taflę wody najłatwiej jest narysować jako osobny okrąg i po wypełnieniu teksturą wody przesunąć do basenu
![Taflę wody](./g-migra/kl-3-b4-37.jpg)
Uwaga. Przy wyborze dostępnych modeli 3D ich parametry ustawia się w oknie konfiguracji danego obiektu
![wyborze dostępnych modeli 3D](./g-migra/kl-3-b4-38.jpg)
Zadanie: Wykonaj projekt ogrodu wzorując się na podręczniku lub własnym pomyśle.
![zbiór dostępnych materiałów](./g-migra/kl-3-b4-19.jpg)
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 3 wyd. MiGra)