aFizyka logo

Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)

Projekt ogrodu

proponowany czas: 2 lekcje

Tworzenie projektu ogrodu

Tworzenie projektu ogrodu z wykorzystaniem widoku 2D oraz 3D rozpocznij od zaplanowania rozmiarów działki w widoku 2D. Posłuż się poleceniami z podręcznika. Patrz ćwiczenie 4 strona 91

tworzenie projektu ogrodu
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 3 wyd. MiGra)

Skorzystaj z opcji przełączania płaszczyzn widoku

opcji przełączania płaszczyzn widoku

W projekcie wykorzystaj zbiór dostępnych materiałów dołączonych do programu. Patrz opcja Materiały oraz ćwiczenie 6 str. 93 w podręczniku.

zbiór dostępnych materiałów

Na przykład projekt ewentualnego oczka wodnego lub basenu w tworzonym ogrodzie, uzyskasz przez wykorzystania cyrkla i narzędzia wypychania powierzchni

projekt oczka wodnego

Dodanie materiału na wyciągane ściany basenu wykonasz po uprzednim zaznaczeniu powierzchni, na których przewidujesz położyć teksturę tego materiału

wyciągane ściany basenu

Po zaznaczeniu powierzchni nałóż teksturę

zaznaczeniu powierzchni nałóż teksturę

Z menu Galeria 3D możesz wybrać wodę do basenu

wybrać wodę do basenu

Wybory ułatwia filtr szukania zasobów

filtr szukania zasobów

Taflę wody najłatwiej jest narysować jako osobny okrąg i po wypełnieniu teksturą wody przesunąć do basenu

Taflę wody

Uwaga. Przy wyborze dostępnych modeli 3D ich parametry ustawia się w oknie konfiguracji danego obiektu

wyborze dostępnych modeli 3D

Zadanie: Wykonaj projekt ogrodu wzorując się na podręczniku lub własnym pomyśle.

zbiór dostępnych materiałów
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 3 wyd. MiGra)