Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)
Przykładowy edytor grafiki wektorowej- program Inkscape
Proponowany czas: 1 lekcjaJednym z bezpłatnych programów do tworzenia grafiki wektorowej jest program Inkscape. Program możesz pobrać ze strony producenta korzystając z poniższego linku https://inkscape.org/de/release/1.1.1/platforms/
![edytor grafiki wektorowej program Inkscape](./g-migra/kl-2-b3-6.jpg)
Okno robocze programu Inkscape zawiera płótno, wokół którego znajdują się zestawy dostępnych narzędzi.
![okno robocze programu Inkscape](./g-migra/kl-2-b3-7.jpg)
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 2 wyd. MiGra)
Do płótno można dodawać kolejne warstwy spełniające tę samą rolę, co w znanym ci programie GIMP. Pracę z warstwami (dodawanie, usuwanie, zmiana kolejności itp.) wykonuje się poprzez opcje zdefiniowane w menu Warstwa
![okno robocze programu Inkscape](./g-migra/kl-2-b3-8.jpg)
W zależności od stopnia zaangażowania w tworzenie oraz zdolności artystyczne programem tym można tworzyć bardzo efektowne obrazy graficzne
![możliwości programu Inkscape](./g-migra/kl-2-b3-9.jpg)
źródło https://www.todogratisinternet.com/editor-graficos-vectoriales-gratis-codigo-abierto/
Podstawowe narzędzia do rysowania w programie Inscape to pióro, ołówek i kaligrafia
![podstawowe narzędzia do rysowania w programie Inscape](./g-migra/kl-2-b3-10.jpg)
Wykonaj ćwiczenie 10 str. 95 z podręcznika
![ćwiczenie 10 str. 95 z podręcznika Inscape](./g-migra/kl-2-b3-11.jpg)
(źródło Informatyka dla szkół ponadpodstawowych Klasa 2 wyd. MiGra)
Projekt: Przy wykorzystaniu programu Inkscape wykonaj logo związane z dowolnym wydarzeniem lub twoimi zainteresowaniami.