aFizyka logo

Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)

Projektowanie modeli dwuwymiarowych i trójwymiarowych

Proponowany czas: 2 lekcje

Rodzaje grafiki

Ze względu na sposób reprezentowania obrazu wyróżnia się

Przykładowe programy do tworzenia grafiki trójwymiarowej to Blender, Paint 3D, 3D studio Max, SketchUp

Wybrane możliwości programu SketchUp

Program ten jest dostępny poprzez przeglądarkę internetową pod adresem https://www.sketchup.com/products/sketchup-free

programu SketchUp

Przejdź na stronę programu i zapoznaj się z podstawowymi narzędziami (patrz podręcznik str. 87)

zapoznaj się z podstawowymi narzędziami programu SketchUp

Ukrycie lub usunięcie dowolnego elementu rysowanego obiektu w tym ludzika odbywa się po wskazaniu obiektu kursorem myszki i z menu prawego przycisku myszki wybranie odpowiedniej opcji

usunięcie ludzika programu SketchUp

Tworzenie brył 3D ułatwia opcja przełączani płaszczyzn widoku

tworzenie brył 3D SketchUp

Wymiarowanie modelu 3D w programie SketchUp wykonasz opcja jak poniżej

wymiarowanie modelu 3D SketchUp

Zmiana wymiarów całego obiektu, wybranej płaszczyzny bryły lub jej krawędzi wykona się po zaznaczeniu całego obiektu, wybranej płaszczyzny bryły lub jej krawędzi i użycia narzędzia skalowania, tak jak pokazuje to poniższy rysunek

zmiana wymiarów modelu 3D SketchUp

Projektowanie trójwymiarowego modelu ławki

Wykonaj ćwiczenie 3 str. 90 z podręcznika

projektowanie trójwymiarowego modelu ławki SketchUp