Zamów podręcznik wydawnicta MiGra (sklep wydawnictwa)
Projekt własnego pokoju
Proponowany czas: 2 lekcje
Krok 1. Wybierz widok rzutu z góry
![projekt pokoju sketchup](./g-migra/kl-3-b4-20.jpg)
Krok 2. Zapisz scenę jako plik pod wybraną dowolną nazwą, np. mojPokoj
Krok 3. Wybierz narzędzie do rysowania prostokątów
![narzędzie do rysowania prostokątów sketchup](./g-migra/kl-3-b4-21.jpg)
Narysuj prostokąt, będący widokiem podłogi projektowanego pokoju. Możesz włączyć wymiarowanie ścian
![wymiarowanie ścian sketchup](./g-migra/kl-3-b4-22.jpg)
Krok 4. Przy użyciu narzędzia Offset zdefiniuj obrys ścian reprezentujący ich grubość
![narzędzia Offset sketchup](./g-migra/kl-3-b4-23.jpg)
Tak jak na poniższym rysunku
![narzędzia Offset sketchup](./g-migra/kl-3-b4-24.jpg)
Krok 5. Przejdź do widoku 3D i wyciągnij ściany n odpowiednią wysokość (na rysunku 2,25 m)
![widoku 3D sketchup](./g-migra/kl-3-b4-26.jpg)
Krok 6. Stosując narzędzia zaznaczanie Rysuj prostokąt oraz Pchać/ Ciągnąć wytnij w ścianach otwory na okno i drzwi
![narzędzia zaznaczanie Rysuj prostokąt sketchup](./g-migra/kl-3-b4-27.jpg)
Krok 7. Wykorzystaj dołączone do programu materiały i inne elementy wykańczające powierzchnie użytkowe itp.
![dołączone do programu materiały sketchup](./g-migra/kl-3-b4-28.jpg)
Na przykład parkiet na podłodze
![materiał parkiet sketchup](./g-migra/kl-3-b4-29.jpg)
Krok 8. Wykorzystaj darmowe modele 3D wszelkiego rodzaju wyposażenia.
Wybierze z menu Galerie 3D
![Galerie 3D sketchup](./g-migra/kl-3-b4-30.jpg)
Odszukaj elementy wyposażenia w dostępnych kategoriach lub stwórz je samodzielnie
![sketchup](./g-migra/kl-3-b4-31.jpg)