Programowanie 3D

Programowanie obiektów 3D ułatwiają tak zwane silniki grafiki 3D. Jednym z najbardziej popularnym wsparciem programowania wirtualnych światów 3D (w tym 2D) jest silnik gier Unity, który w wersji Unity Personal jest darmowy(https://unity.com/products)

Wprogramowanie 3D engine Unity

I co ważne, pomimo darmowej wersji nie ma w niej ograniczeń funkcjonalności. Wręcz przeciwnie, producent zachęca do pełnego wykorzystywania narzędzia w tym do tworzenia produktów komercyjnych. Cytat ze strony producenta:

Unity Personal jest przeznaczony dla osób indywidualnych, hobbystów i małych organizacji, których dochód lub środki zebrane w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przekraczają 100 000 USD.

Wstęp do programowania obiektów 3D

Poniższe linki prowadzą do treści pozwalających rozpocząć programowanie wirtualnej rzeczywistości światów 3D (lub 2D) z wykorzystaniem silnika Unity. Każda z lekcji bazuje na języku C# z wykorzystaniem kompilatora Visual Studio, który również jest darmowy.


Temat 1 2

Instalacja środowiska Unity

Instalacja środowiska Unity
Zobacz
Temat 2 3

Pierwszy program 3D

Pierwszy program 3D
Zobacz
Temat 3 4

Poruszanie obiektów w silniku Unity

Poruszanie obiektów w silniku Unity
Zobacz
Temat 4 5

Kamera- podstawowe właściwości

Kamera- podstawowe właściwości
Zobacz
Temat 5 6

Kolizje i wyzwalacze kolizji

Kolizje i wyzwalacze kolizji
Zobacz
Temat 6 7

Prefabrykaty

Prefabrykaty
Zobacz
Temat 7 8

Import obiektów fbx do Unity

Import obiektów fbx do Unity
Zobacz
Temat 8 9

Programowanie obiektów fbx

Programowanie obiektów fbx
Zobacz
Temat 9 10

Efekt wystrzału- dym

Efekt wystrzału- dym
Zobacz
Temat 10 11

Efekt eksplozji

Efekt eksplozji
Zobacz
Temat 11 12

Efekt odrzutu po eksplozji

Efekt odrzutu po eksplozji
Zobacz
Temat 12 13

Efekt trafienia w cel

Efekt trafienia w cel
Zobacz
Temat 13 14

Efekt ruchu celu po ścieżce

Efekt ruchu celu po ścieżce
Zobacz
Temat 14 15

Trafienie w tarczę strzelniczą

Trafienie w tarczę strzelniczą
Zobacz
Temat 15 16

Tor wyścigowy- prefabrykat samochodu

Tor wyścigowy- prefabrykat samochodu
Zobacz
Temat 16 17

Tor wyścigowy- ślady i spaliny

Tor wyścigowy- ślady i spaliny
Zobacz
Temat 17 18

Tor wyścigowy- mapa gry

Tor wyścigowy- mapa gry
Zobacz
Temat 18 19

Tor wyścigowy- podział ekranu na dwóch graczy

Tor wyścigowy- podział ekranu na dwóch graczy
Zobacz
Temat 19 20

Perspektywa pierwszoosobowa- Cinemachine

Perspektywa pierwszoosobowa- Cinemachine
Zobacz
Temat 20 21

Perspektywa pierwszoosobowa- schody i skakanie

Perspektywa pierwszoosobowa- schody i skakanie
Zobacz
Temat 21 22

Perspektywa pierwszoosobowa- animacje

Perspektywa pierwszoosobowa- animacje
Zobacz
Temat 22 23

Perspektywa pierwszoosobowa- zbieranie zasobów

Perspektywa pierwszoosobowa- zbieranie zasobów
Zobacz
Temat 23 24

Perspektywa pierwszoosobowa- dodawanie funkcji zdarzeń w animacji.

Perspektywa pierwszoosobowa- dodawanie funkcji zdarzeń w animacji.
Zobacz
Temat 24 25

Zmiana sceny- portal przejścia

Zmiana sceny- portal przejścia
Zobacz
Temat 25 26

Pasek życia

Pasek życia
Zobacz
Temat 26 27

Znajdowanie drogi w siatce mapy 2D

Znajdowanie drogi w siatce mapy 2D
Zobacz
Alkomat- wirtualny test

Alkomat- darmowa aplikacja na Androida

Pobierz ze sklepu Google Play
Olinowanie stałe- kalkulator średnic

Olinowanie stałe- darmowa aplikacja na Androida

Pobierz ze sklepu Google Play
przepis na gogfry

Przepis na gofry

zobacz
przepis na bitą śmietanę

Przepis na bitą śmietanę

zobacz